sábado, 27 de octubre de 2012

El per què d'aquest títol


El títol del meu bloc, “Full en blanc”, pretén representar el que per a mi significa el fet d’escriure.


Vivim en una societat en la què sembla que les coses s’han de fer per tal d’arribar a un fi. Hem d’estudiar per tal de poder aconseguir un treball, hem de treballar per tal de poder adquirir béns en propietat, hem de fer exercici per tal de mantenir la línea, etc. Pel que, sovint, se’ns oblida el gaudir durant el camí. És com el que ens ve a dir Antonio Machado amb allò de "Caminante, no hay camino, se hace camino al andar".  I és exactament això el que a mi em passa amb l’escriptura. Jo m’aferro a ella pel que m’aporta durant els moments – silenciosos i només meus – en els què estic teclejant. No escric amb cap idea final al cap ni amb cap estructura narrativa prèvia.
M’assec. Manejo el ratolí. I de sobte, ja tinc l’únic que vull: un full en blanc. Un full orfe, verge i net. Un full a l’espera d’embrutar-se de paraules. I mentre l’espai en blanc passa a tenyir-se de negre, em calmo, m’exalto, sospiro, recordo...les paraules m’acaronen.
Ja em sento millor.
Demà, per sort, m’espera un altre full en blanc.

No hay comentarios:

Publicar un comentario